Bever gaat outdoorproducten verhuren

Ga je op avontuur? Kies voor gebruik in plaats van bezit: huur de spullen die je nodig hebt.

Na de succesvolle lancering van ‘Bever Koopt Terug‘ begint Bever nu ook met het verhuren van outdoorproducten.

Vanaf vandaag kun je in de pilot-winkel in Houten tenten, rugzakken, wandelstokken, babydragers, slaapmatten en slaapzakken huren. Bever wil met deze stap buitenavonturen voor iedereen makkelijker en bewuster maken.

Gemakkelijker en duurzaam

Michel van Butselaar, Projectmanager Duurzaamheid bij Bever, legt uit:

“Het merendeel van outdoorproducten zoals een tent, backpack of kinderdrager zijn typisch van die producten die je maar drie keer, twee keer of zelfs maar één keer per jaar tijdens een vakantie gebruikt. De rest van het jaar ligt het op zolder en alleen als het goed bevallen is, worden de spullen het jaar erop nog een keer gebruikt. En dat is zonde. Spullen zijn gemaakt om te gebruiken. Wat als je buitenavonturen kunt beleven, zonder dat je die producten hoeft te kopen, onderhouden en opslaan? Of als je nog niet zeker bent of kamperen of backpacken eigenlijk wel iets voor jou is? Nu kun je het eindelijk eerst heel eenvoudig een keer uitproberen. Dat is toch ideaal. In onze optiek gaat gebruik boven bezit.”

Assortiment van 34 outdoorproducten

Het huurassortiment bestaat momenteel uit 34 artikelen en zal de komende maanden worden uitgebreid. Marjolein Vendrig, CMO van Bever, noemt het een pilot:

“Net als onze reparatie-ateliers in de winkel, de 2 e Kans inleverpunten en ‘Bever Koopt Terug’ starten we klein. Het terugkopen en verhuren doen we zelfs enkel in onze speciale winkel in Houten. Mensen moeten naar de winkel komen en krijgen hun spullen meteen mee. Het is een pilot om te bekijken hoe groot de interesse en behoefte van consumenten is. Zien we dat er bijvoorbeeld veel vraag is naar een product dat we nog niet verhuren, dan kunnen we daar snel op anticiperen. Zo
houden we het overzichtelijk. Verhuren is voor ons geen doel op zich. Het is onze ambitie om te laten zien dat duurzame keuzes ook leuk kunnen zijn. Slaat het goed aan? Dan breiden we verder uit.”

Duurzaamheid is geen marketingtruc

Dat twee nieuwe duurzame projecten kort na elkaar worden gelanceerd, bewijst volgens Bever dat duurzaamheid voor hen geen marketingtruc is. Vendrig zegt:

“Dan zou je elk initiatief inplannen om zo veel mogelijk aandacht te genereren. Wij willen versnellen met duurzaamheid. Buiten heeft ons nodig. ”

patrick-heijmans

Al 15 jaar outdoor actief met onder andere Geocaching. Alle mooie verhalen en routes ga ik delen op OutdoorOnly. Maar ook leuke en handige tips (met foto's) komen erbij. Zo nu en dan zal ik ook via mijn local guide profiel dingen delen. Mijn Geocaching naam is Aventurijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *